Andre hold

Book en tid

Yoga / Kirsten

Mandag kl. 19.10 - 20.25

Målgruppe: Alle kan være med, også gravide. Og der vil tages hensyn til hver enkelt, så meget det er muligt. Antal pladser: max 15 Yoga en en træningsform, som fokusere på langsomme bevægelser, dybe stræk og balance, samtidig med man har fokus på vejrtrækningen. Vejrtrækningen giver ny energi til hele kroppens system og er fundamentet til, at kroppen og sindet kan udrette mere. Via dybe stræk ( i muskler, sener og led)
Yoga: Mandag kl. 19.10 - 20.25

Målgruppe: Alle kan være med, også gravide. Og der vil tages hensyn til hver enkelt, så meget det er muligt.

Antal pladser: max 15

Yoga en en træningsform, som fokusere på langsomme bevægelser, dybe stræk og balance, samtidig med man har fokus på vejrtrækningen. Vejrtrækningen giver ny energi til hele kroppens system og er fundamentet til, at kroppen og sindet kan udrette mere.

Via dybe stræk ( i muskler, sener og led)
og balance øvelser løsner du blokeringer i kroppen og øger dit velvære.

Yoga giver også smidighed, bedre holdning og åbning til bryst og hjertet. Mentalt retter man opmærksomheden til åndedrættet og på det sted man arbejder i kroppen, kombinationen af det fysiske og det mentale fokus øger effekten og kan hjælpe dig med, at være til stede i nuet og slippe mentalt stress.

En rolig, smidig krop giver et roligt, snedigt sind - ergo overskuddet og fleksibiliteten øves i hverdagen.

Pris: 50,- kr. pr. gang
Måneds kort 225,- kr.
Mobilpay 84332


Yoga og mindfulness / Trine Winther:

90 min. Yoga og mindfulness praksis.
Du vil blive præsenteret for forskellige stilarter som: Hatha / Vinyasa / Yin Yoga. Du kan se hvilke stil der er på programmet, for hver time du tilmelder dig. Du er velkommen til at deltage i det hele. Du vil opleve at blive udfordret på forskellige energier og tempi. Det er som at mødes med forskellighederne i dig selv.

Yoga og mindfulness er på en måde 2 sider af samme sag. Yoga er at praktisere mindfulness i fysisk bevægelse. Mindfulness er mental træning af yogaens filosofi. At være bevidst til stede i nuet med alle dine sanser og med en særlig attitude, som beskriver yogaens mindset:

Åbent sindet, betragtende og med en nysgerrig og ufordømmende indstilling til dig selv og dine omgivelser. Med tillid til dig selv og accept af det, som er.

Under praksis vil vi også arbejde med emner som:
Åndedrættet, meditation, nervesystemet, sanseintegration, ,mindfulness øvelser og de 7 energi chakra.

Du kan godt glæde dig.
Det er en fantastisk måde at lære mere om dig selv på et fysisk, mentalt og energimæssigt plan, drage omsorg for dig selv og til at øge din livsglæde og livskvalitet. Yoga er nemlig ikke bare fysisk udførelse at øvelser og stillinger men en helt særlig måde at møde livet på. Jeg glæder mig til at dele med dig.

Din Yogalærer: Trine Elisabeth Winther

Sygeplejerske/ mindfulnessinstruktør/ alternativ behandler

Booking og betaling:
via holdoversigten - kræver ikke medlemskab 70,- kr. pr gang

Alle lørdage fra 12.00-13.30

Vil du med på en af mine yogarejser? Så tjek linket her eller skriv til mig på:

Trinewinther.dk@gmail.com

https://www.spies.dk/sport/yogarejser

Intro til yoga / Simonne Gorju

Jeg har undervist i triyoga siden 2006. Det har fulgt mig gennem flere stressperioder, og det er det jeg hver gang vender tilbage til eller holder fast i.

Jeg synes yoga er fantastsk af mange årsager, men nok allermest fordi det påvirker “hele dig”. Din fysik, din mentale tilstand og din sjæl. Selvom du måske er nybegynder eller dyrker yoga fordi du gerne vil have mere ro i dine tanker – i dit sind, så vil alle dele blive påvirket.

Triyoga er en blid og opbyggende tilgang til yoga. Der tages hele tiden hensyn til din krop, dine evt begrænsninger.

Bruger klodser, bælter og puder til at støtte dig undervejs. Så du kan forblive uanstrengt i din krop og dit sind

Triyoga siger: Economy of motions- dvs. at vi forsøger kun at bruge lige præcis den kraft/styrke, der er nødvendig for at opretholde stillingen. Hverken mere eller mindre. Det skaber balance.

Effekt og yoga træning
Du og jeg er født til bevægelse!

Vi starter aktiv i 30 min med stående funktionelle hverdagsøvelser, som har til formål at holde kroppen stærk i dagligdagen og derefter 1 t. yoga flow med dybe stræk i sammenhængende øvelser og til sidst afspænding.

Alle kan være med 16-100 år.

Onsdag kl.18.00-19.30

Rugvænget 16 i Slagelse.

Vh Simonne Gorju